Wednesday, October 20, 2010

Facebook di abaikan jika post entrynya bersifat keislaman....

 Kajian saya terhadap laman sosial Facebook masih di teruskan dan kali ini, bukan menggenai pihak anti-Islam, namun, pihak Islam sendiri. Baru- baru ini, saya tergerak hati untuk menyeru kaum hawa untuk menutup aurat mereka di dalam Facebook teman rapat saya. Saya memetik Hadith dari riwayat Al-Bukhari dan Muslim seperti di bawah :

aku yang post... aku yang "like" sendiri... ish3

Tiada siapa di antara rakan-rakan facebook comment sesuatu mengenai post tersebut. "like" pun x de... Tapi, beberapa hari berikutnya. Post yang lain di postkan seperti dibawah :


Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri....
Surah Ar-Ra'd (ayat 11)

0 comments:

Post a Comment